torsdag 18 oktober 2012

Onsdagsritt & torsdagsdressyr

Tjena Soldater!

Glömde bort att skriva igår då herrn var här och tog upp min tid! 

Hursomhelst så tog vi en skogstur igår på ca 1½ timma. Var väldigt mysigt fast att det regnade, eller duggade. Red mest i skritt och lite trav. Tog en liten galopp också. Iza har en galet skön galopp, som en riktig gunghäst!



Idag, torsdag, tog vi ett dressyrpass på ca 35 min. Ganska intensivt, och med tanke på att hon inte är riktigt tränad osv så blev det kort och koncist! Tränade mest på volt/åttvolter, halvhalter och ryggning. Det gick betydligt bättre i vänstervarvet än höger så vi ska träna mer i höger. Hon sökte sig framåt nedåt jättefint i skritten, dock var det lite tuffare i traven och galoppen, men hon gjorde ett ärligt försök så mycket hon orkade! Så jag är väldigt stolt över bruttan idag! Ska försöka lura med någon som vill agera kameraman som kan filma och fota så jag kan se hur det ser ut och vart jag kanske behöver göra annorlunda!
Sen ska jag tömköra henne någon dag nästa vecka också. Så jag då också får en bättre blick på hur hon bär sig osv.

Det stod också fyra hinder på banan som såg sjuuukt lockande ut! Men skuttandet får bli senare! Först vill jag få henne i någorlunda ordning i dressyren. Ska nog köra nå markarbete nästa vecka också!

Imorgon står NH och ledarskapsövningar på schemat! Sen bär det av till Boden med karln över helgen!


Liten fågel!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar